OM OUTDOOR-CAMPING

Kim Basse Larsen er journalist og én af initiativtagerne til at starte Outdoor-Camping.

Outdoor-Camping er et danskdrevet medie. Outdoor-Camping opstod i skyggen af corona-krisen i 2020, hvor det i flere landsdele blev tydeligt, hvor dårlig adgangen til Danmarks rige natur er for en stor del af befolkningen.

Der manglede et sted, hvor almindelige danskere kunne søge inspiration og nyheder om udeliv i Danmark. Det formål opfylder Outdoor-Camping som Danmarks onlinemedie om udeliv, samtidig med at vi som det eneste medie i Danmark også fokuserer på autocampisme og vanlife. Outdoor-Camping’s brand er derfor helt unikt.

Om Outdoor-Camping
Outdoor-Camping’s målgruppe er primært kvinder og mænd mellem 30 og 50 år, som mangler viden om og inspiration til færden i naturen. Foto: Outdoor-Camping

Outdoor-Camping’s formål

• Outdoor-Camping har til formål at inspirere danskerne til et mere aktivt ude- og friluftsliv.

• Outdoor-Camping vil være talerør for, at muligheder og vilkår for frilufts- og naturoplevelser samt vilkår for naturen skal forbedres.

Outdoor-Camping’s mål

Outdoor-Camping har en række ambitiøse målsætninger:

• Outdoor-Camping skal allerede i 2022 være danskernes fortrukne medie, når det kommer til at søge viden om og inspiration til ophold og oplevelser i naturen.

• Outdoor-Camping vil frem mod 2023 bringe sig i betragtning til at kunne modtage mediestøtte, således at Outdoor-Camping fortsat kan udvikle og forbedre sine formidlingsforme.

• I 2025 vil vi være europæernes fortrukne medie, når det kommer til at søge viden om og inspiration til ophold og oplevelser i den danske natur.

Sådan vil Outdoor-Camping opfylde sine formål:

• Give tips og tricks til camping i det fri og outdoor-liv.

• Inspirere til gode naturoplevelser, således at læserne i højere grad vil bruge naturen på en ansvarlig måde fremadrettet.

• Outdoor-Camping ønsker især at fokusere på børnefamilier, så børn får bedre og nemmere adgang til naturen sammen med ansvarlige voksne.

• Søge at skabe gode vilkår for friluftslivets foreninger og frivillige i naturen ved at synliggøre dem på Outdoor-Camping’s platforme.

• Søge samarbejder med relevante organisationer og foreninger, som kan spejle sig i Outdoor-Camping’s formål.

• Oplyse om og dokumentere friluftslivets betydning for folkesundheden.

• På sigt at arbejde for naturbeskyttelse, og for at der fra politisk side bliver taget skridt mod varige og bærbare løsninger, som sikrer en sund, rig og varieret natur.

• På sigt at udarbejde en tilsvarende engelsksproget side og en tysksproget side.

Outdoor-Camping er fri af partipolitiske interesser.

Økonomi og målgruppe

Outdoor-Camping søger finansiering ved salg af annoncer, fondsmidler o.l.

Outdoor-Camping’s hovedmålgrupper:

  • Outdoor-Camping’s hovedmålgruppe er yngre kvinder og/eller mødre mellem 25-45 år, som søger viden om og inspiration til færden i naturen.
  • Outdoor-Camping’s sekundære målgruppe omfatter mænd og fædre mellem 25-45 år, som også søger viden om og inspiration til færden i naturen.
  • Outdoor-Camping’s tertiære målgruppe er alle danskere uden for disse to grupper, som kan have interesse i ude- og friluftsliv, og som mangler inspiration til et mere aktivt ude- og friluftsliv.

Ansvarlig e-handel

Outdoor-Camping samarbejder med en række danske butikker om udstyr til udeliv.

Det betyder, at når du køber produkter via Outdoor-Camping’s affliliate links, så støtter du danske virksomheder.

På den måde er du med til at sikre en ansvarlig e-handel, ved at bevare arbejdspladserne i Danmark.


Cookie- og privatlivspolitik

Du kan se vores cookie- og privatlivspolitik her.

Denne side bruger cookies for at forbedre din oplevelse. Ved at benytte denne side, accepterer du, at vi bruger cookies.  Læs mere