OM OUTDOOR-CAMPING

Kim Basse Larsen er journalist og én af initiativtagerne til at starte Outdoor-Camping.

Outdoor-Camping er et danskdrevet medie, som opstod i skyggen af corona-krisen i 2020. Her blev det tydeligt i flere landsdele, hvor dårlig adgangen til Danmarks rige natur er for en stor del af befolkningen.

Der manglede et sted, hvor almindelige danskere kunne søge inspiration og nyheder om udeliv i Danmark. Det formål opfylder Outdoor-Camping som Danmarks onlinemedie om udeliv, samtidig med at vi som det eneste medie i Danmark fokuserer på autocampisme, vanlife og overlanding. Outdoor-Camping’s brand er derfor helt unikt.

Om Outdoor-Camping
Outdoor-Camping’s målgruppe er primært kvinder og mænd mellem 30 og 50 år, som mangler viden om og inspiration til færden i naturen. Foto: Outdoor-Camping

Outdoor-Camping’s formål

• Outdoor-Camping har til formål at inspirere danskerne til et mere aktivt ude- og friluftsliv.

• Outdoor-Camping vil være talerør for, at muligheder og vilkår for frilufts- og naturoplevelser samt vilkår for naturen skal forbedres.

Outdoor-Camping’s mål

• Outdoor-Camping skal allerede i 2022 være danskernes fortrukne medie, når det kommer til at søge viden om og inspiration til ophold og oplevelser i naturen.

Sådan vil Outdoor-Camping opfylde sine formål:

• Give tips og tricks til camping i det fri og outdoor-liv.

• Inspirere til gode naturoplevelser, således at læserne i højere grad vil bruge naturen på en ansvarlig måde fremadrettet.

• Outdoor-Camping ønsker især at fokusere på børnefamilier, så børn får bedre og nemmere adgang til naturen sammen med ansvarlige voksne.

• Søge at skabe gode vilkår for friluftslivets foreninger og frivillige i naturen ved at synliggøre dem på Outdoor-Camping’s platforme.

• Søge samarbejder med relevante organisationer og foreninger, som kan spejle sig i Outdoor-Camping’s formål.

• Oplyse om og dokumentere friluftslivets betydning for folkesundheden.

• På sigt at arbejde for naturbeskyttelse, og for at der fra politisk side bliver taget skridt mod varige og bærbare løsninger, som sikrer en sund, rig og varieret natur.

• På sigt at udarbejde en tilsvarende engelsksproget side og en tysksproget side.

Outdoor-Camping er fri af partipolitiske interesser.

Økonomi og målgruppe

Outdoor-Camping søger finansiering ved salg af annoncer, fondsmidler o.l.

Outdoor-Camping’s hovedmålgrupper:

  • Outdoor-Camping’s hovedmålgruppe er yngre kvinder og mænd mellem 30-50 år, som søger viden om og inspiration til færden i naturen.
  • Outdoor-Camping’s sekundære målgruppe er alle danskere uden for hovedmålgruppen, som kan have interesse i ude- og friluftsliv, og som mangler inspiration til et mere aktivt ude- og friluftsliv.

Ansvarlig e-handel

Outdoor-Camping samarbejder med en række danske butikker om udstyr til udeliv.

Det betyder, at når du køber produkter via Outdoor-Camping’s affliliate links, så støtter du danske virksomheder.

På den måde er du med til at sikre en ansvarlig e-handel, ved at bevare arbejdspladserne i Danmark.


Cookie- og privatlivspolitik

Du kan se vores cookie- og privatlivspolitik her.

Denne side bruger cookies for at forbedre din oplevelse. Ved at benytte denne side, accepterer du, at vi bruger cookies.  Læs mere