
Outdoor-Camping er et danskdrevet medie, som opstod i skyggen af corona-krisen. Her blev det tydeligt i flere landsdele, hvor dårlig adgangen til Danmarks rige natur er for en stor del af befolkningen.
Der manglede et sted, hvor almindelige danskere kunne søge inspiration og nyheder om udeliv i Danmark. Det formål opfylder Outdoor-Camping som Danmarks onlinemedie om udeliv, samtidig med at vi som det eneste medie i Danmark fokuserer på autocampisme, vanlife og overlanding. Outdoor-Camping’s brand er derfor helt unikt.
Outdoor-Camping’s formål
• Outdoor-Camping har til formål at inspirere danskerne til et bedre og mere aktivt ude- og friluftsliv.
• Outdoor-Camping vil være talerør for, at muligheder og vilkår for frilufts- og naturoplevelser samt vilkår for naturen skal forbedres.
Outdoor-Camping’s mål
• Outdoor-Camping skal allerede i 2022 være danskernes fortrukne medie, når det kommer til at søge viden om og inspiration til ophold og oplevelser i naturen.
Sådan vil Outdoor-Camping opfylde sine formål:
• Give tips og tricks til camping i det fri og outdoor-liv.
• Inspirere til gode naturoplevelser, således at læserne i højere grad vil bruge naturen på en ansvarlig måde fremadrettet.
• Outdoor-Camping ønsker især at fokusere på børnefamilier, så børn får bedre og nemmere adgang til naturen sammen med ansvarlige voksne.
• Søge at skabe gode vilkår for friluftslivets foreninger og frivillige i naturen ved at synliggøre dem på Outdoor-Camping’s platforme.

• Søge samarbejder med relevante organisationer og foreninger, som kan spejle sig i Outdoor-Camping’s formål.
• Oplyse om og dokumentere friluftslivets betydning for folkesundheden.
• På sigt at arbejde for naturbeskyttelse, og for at der fra politisk side bliver taget skridt mod varige og bærbare løsninger, som sikrer en sund, rig og varieret natur.
• På sigt at udarbejde en tilsvarende engelsksproget side og en tysksproget side.
Outdoor-Camping er fri af partipolitiske interesser.
Økonomi og målgruppe
Outdoor-Camping søger finansiering ved salg af annoncer, fondsmidler o.l.
Outdoor-Camping’s hovedmålgrupper:
- Outdoor-Camping’s hovedmålgruppe er yngre kvinder og mænd mellem 30-50 år, som søger viden om og inspiration til færden i naturen.
- Outdoor-Camping’s sekundære målgruppe er alle danskere uden for hovedmålgruppen, som kan have interesse i ude- og friluftsliv, og som mangler inspiration til et mere aktivt ude- og friluftsliv.
Ansvarlig e-handel
Outdoor-Camping samarbejder med en række danske butikker om udstyr til udeliv.
Det betyder, at når du køber produkter via Outdoor-Camping’s affliliate links, så støtter du danske virksomheder.
På den måde er du med til at sikre en ansvarlig e-handel, ved at bevare arbejdspladserne i Danmark.
Cookie- og privatlivspolitik
Du kan se vores cookie- og privatlivspolitik her.